onsdag den 1. marts 2017

Vogn i bevægelse


Vogn i bevægelse

 
Konstruktion af vognen:

·                      Indsæt ”polygon” med punkterne ABCDEF

·                      Lav hjulene ved at indsætte ”cirkel ud fra centrum og radius” (klik hvor du vil have

                hjulets centrum og vælg derefter radius på hjulene)

·                      Hvis du klikker på de forskellige linjer, så kan du øverst på tegneblokken vælge en

                anden tykkelse og farve på linjerne. Dette kan også gøre ved at højreklikke på

                linjerne og gå ind i egenskaber.

·                     Indsæt ”skyder” og vælg hvor stort et interval du vil kunne køre i. Det bliver længden på kan køre hen af tegneblokken. Giv skyderen et navn f.eks. a. Dette kan redigeres ved at højreklikke på skyderen og gå i egenskaber.

·                     For at vognen skal bevæge sig, så skal alle punkterne ABCDEF redigeres. Dobbeltklik på punktet og koordinatet kommer frem. Eksempel: (2,5) For at punktet flyttes med skyderen, så skal navnet på skyderen sættes ind i koordinatet, således at det kommer til at hedde (2+a,5). Dette gøres ved alle punkterne.

·                     Ved at højreklikke på skyderen, så kan man nu tænde for animationen. Så kører vognen og man kan pausen og sætte i gang nede i venstre hjørne at tegneblokken.

·                     Man kan også slukke for animationen og selv flytte på skyderen.

·                     Man kan ved at højreklikke på de forskellige linjer, punkter osv. ude i algebra vinduet fjerne navnene på de forskellige.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar